Oslabljen Imunski sistem - znaki

Znaki oslabljenega imunskega sistema

Imunski sistem je obrambni mehanizem, ki ščiti telo pred patogenimi mikrobi (virusi, bakterije ali glivice), ki povzročajo bolezni. Hkrati pa skrbi za odstranjevanje strupov, ki nastajajo med naravnimi presnovnimi procesi v telesu. Če je imunski sistem oslabljen, se telo ne more ubraniti pred škodljivimi vsiljivci in zato zbolimo.

Kako deluje naša “obrambna vojska”?

imunski sistemImunski sistem deluje kot nekakšna vojska, ki opreza za sovražnikom, ga najde in čim prej uniči. Ta vojska so levkociti oziroma naše imunske celice, ki so organizirane v sistem. Imunski sistem je sestavljen iz imunskih organov in tkiv kot so limfne žleze, bezgavke, mandeljni, vranica. Skupki imunskih celic pa se nahajajo tudi v sluznici dihal in črevesja. Preden patogenim mikrobom uspe okužiti celice, se morajo prebiti čez številne pregrade v telesu, v prvi vrsti koža ter sluznice dihal in prebavil. Če iz prebavil preidejo v kri, se soočijo z imunskimi celicami že v steni črevesja, najkasneje pa v jetrih. V kolikor patogenim mikrobom uspe premagati vse te ovire in okužiti celice, takrat se sproži delovanje imunskega sistema, ki se odrazi v napadu posebej specializiranih imunskih celic proti patogenim mikrobom. Spremljajoči telesni znaki takšnega napada so povišana telesna temperatura, otekle in boleče bezgavke ter izcedek iz nosu.

Simptomi oslabljenega imunskega sistema

Znaki oslabljenega imunskega sistema niso samo okužbe, ampak tudi občutek utrujenosti in izčrpanosti brez posebnega razloga. Pogosto se pojavi ob menjavi letnih časov in pri večjih temperaturnih nihanjih. Ko podležemo okužbam in nam primanjkuje energije, je to alarm, da je naš imunski sistem oslabljen in se ne more več uspešno braniti pred škodljivimi mikrobi. Kadar naš imunski sistem deluje dobro, namreč okužbam večinoma sploh ne podležemo.

Vzroki za oslabljen imunski sistem so v prvi vrsti stres, nezdrava prehrana, ki ne vsebuje dovolj vitaminov, alkohol in kajenje, pomanjkanje gibanja na svežem zraku, premalo spanca.

Kako ga okrepiti?

Največ za svoj imunski sistem naredimo z zdravim načinom življenja. V svojo prehrano vključimo čim več beljakovin, vitaminov in antioksidantov, probiotičnih kultur, ekološko pridelanih živil, poskrbimo tudi za zadosten vnos železa. Izogibamo se mastni, sladki in hitri prehrani. Staro izročilo pravi, če žvečimo naribano jabolko s cimetom, naša slina in cimet sestavita “zdravilo”, ki krepi imunski sistem. Svojemu telesu moramo zagotoviti tudi zadostno količino spanca in gibanja.

Predvsem pa svojemu imunskemu sistemu lahko pomagamo z občasnim razstrupljanjem, saj na ta način telo hitreje izloči škodljive snovi in imunski sistem lažje in hitreje “zadiha”. Že rimski zdravilec Avicena je kot osnovo dolgotrajnega zdravja in dobrega počutja priporočal uporabo enterosorbentov za razstrupljanje. Enterosorbenti so snovi, ki na svojo površino oziroma v svoje pore vežejo različne snovi. Med enterosorbente spada tudi Enterosgel in z njegovo uporabo se boste izognili mukotrpnim in dolgotrajnim načinom razstrupljanja.

Preventiva je vsekakor boljša kot kurativa, zato poskrbite za svojo obrambno vojsko.